torsdag, mars 16, 2006

Hemhemma igen

Hemhemmet är trevligt, alla jobbar går i skolan eller liknande (lite trist kanske, jag är ju här för att träffa dem trots allt, nåväl Hanna skippar det och sticker in till stan med mig istället imorgon), jag är här och har det skönt själv, upptäcker att det finna pizza i frysen och godis i skåpen utan att jag har offrat min tid och mina pengar på att inhandla detta. Mycket trevligt. På något mystiskt sätt fixar sig allt alltid här hemma, skönt, eller så bara väljer man att strunta i alla problem, hm, kanske mindre bra.

Upptäckte just att de hemmavarande ser mitt rum som ett allmänt bibliotek. De har väl tillräckligt mycket att läsa själva, utan att behöva sprida ut mina grejor över hela huset. Mina serietidningar har blivit toalettlektyr, så när folk tvättar händerna skvätts det vatten på dem så att de får en sådan där mysig härlig bubblig halvhård framsida, mina böcer ligger i varenda stol. Dessutom får man höra sådana kommentarer som: "Den här boken är inte särskillt bra, varför har du köpt den?" du måste inte läsa den om du inte vill, faktiskt! (det är ej jag som rekomenderat den)

Jaja, det är trevligt att vara hemma. Hanna, försökte lura iväg mig till Friskis och svettis, nej knappast! Jag skulle sett det som mitt livs förnedring att över huvud taget sätta min fot där, usch! Okej jag kanske bara har fördomar om platsen, fenomenet osv. men det är fördomar som jag alls inte har något emot att behålla livet ut, samma anledning som gör att jag förhoppningsvis, om jag inte tappar bort mig själv alldeles, aldrig kommer sätta foten på en travbana.