söndag, april 02, 2006

"åter en dag"

Om du läser detta får du faktiskt reda på sista meningen utan att jag berättar den för dig, inte lika storslagen som man kunde önska kanske, men:

Jag ska tänka på det alltsammans imorgon, hemma på Tara. Då kan jag stå ut med det. Imorgon ska jag komma på något sätt att få honom tillbaka. Imorgon är åter en dag.

Imorgon är åter en dag, så sant, det jag gjorde idag kan döljas av det jag gör idag, förändras, hamna i lite klarare vackrare ljus - eller, hm tyvärr, i sämre grådaskigt ljus. Det är förstås mindre bra men det betyder ju i alla fall att gårdagen inte står helt fast, att jag fortfarande har möjlighet att förändra den, i alla fall hur alla ser på det som hände då.

Sådan tur då att ingenting jag måste dölja eller förändra hände igår. Tur tur, det är ju alltid bra, men kanske det inte har något med tur att göra.
Igår var jag och Tobbe på en enkel liten tripp till Malmslätt, ingen av oss har varit på denna fantastiska, eh?, plats förut, denna plats med ihoptryckta villor mest lik en sommarstad, med sin ända mataffär, sin frisersalong och sin korvmoj. O så trevligt. Framtiden ler.
De har i och för sig ett flygvapenmuseum också, men det gick vi en så där 100 meter bort ifrån - så, hm jag kanske inte är den som ska säga något om det, de hade vackra stigar av trä att gå på i alla fall , om man ska gå i skogen, kan man väl lika gjärna gå i mossan, ja ja man kunde i alla fall halka omkring på de där träplankorna, skojigt.

I dag är en ny dag.

2 Comments:

Blogger Tobias Öholm said...

Tara! Home. I'll go home. And I'll think of some way to get him back. After all... tomorrow is another day.

Boda! Home. I'll go home. And I'll think of some way to get him(humm, her istälet kanske? :P) back. After all... tomorrow is another day.

nä blev inte alls lika kraftfullt ;)

4:16 em  
Blogger Josefin said...

Nej, haha, det där hummandet i mitten förstörde effekten en aning och känslan i rösten saknades, vill du inte hem eller?

9:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home