torsdag, april 13, 2006

Vodafone

Gick igenom Ryds centrum - som vanligt.
Blev stoppad av ivriga vodafone-förespråkare - som vanligt.
Vad kan man egentligen göra för att bli av med dessa påträngande typer, som mest av allt verkar ha vuxit fast i golvet?
I längden fungerar det helt enkelt inte att försöka ignorera dem. Plötsligt står de där framför än och om man inte är lagom smidig och kan krypa under armen på dem, vad gör man då?
De måste vara robotar, de är inte mänskliga, ur deras ögon lyser det av fångstlust, små oskyldiga förbipaserande! De måste se det hela som ett spel, en jakt, att fånga in flest oskyldiga i deras klistriga slemmiga garn.

Jag har en ny taktik.
Den går ut på att gå med på allt. Ja, inte att gå med på att ansluta sig till deras älskade vodafone men att helt enkelt hålla med om allt.
Ja visst, det är klart jag har Vodafone!
Om man har tur blir man då släppt, man kan gå vidare, utan att behöva stå ut med deras vältvålade snack. Om man har otur får man följdfrågor, men inte är det någon fara med det inte, nej, det är bara att glatt fortsätta att hålla med.
Ja visst, det är klart att jag ganska nyss fått en ny mobil av Vodafone.
Ja självklart ringer jag för lägsta minutpris!

Huruvida detta är sant eller inte behöver man inte bry sig om, de kastar sig över närsta offer och jag kan glatt gå vidare, medveten om att de inte kan göra någonting åt mig, de kan inte få fast mig i sin vodafone - klan.

Ja detta hade ju varit bra om jag inte redan ringde med vodafone.....


....funderar på att sluta med det.

1 Comments:

Blogger Tobias Öholm said...

haha jag har samma problem, en dag blev jag stoppad 4gånger i rydC. Och det är väldigt ofta olika personer som står där så dom känner ju aldrig igen mig :S

tror jag också ska "skaffa" vodafone :P

11:13 fm  

Skicka en kommentar

<< Home